Cum arata o aplicatie de telefon care se vinde si e utilizata

Salutare

În cercetarea pe care o fac cu privire la dezvoltarea unei aplicații de telefon care să ajute oamenii să fie mai consecvenți în lucrul la obiectivele personale și mai motivați, au apărut următoarele întrebări:

aplicatii care se vand

Ce anume îi face pe oameni să placă o placă o aplicație?

Ce anume îi face să o folosească? (că degeaba o plac, dacă nu o folosesc, până la urmă scopul este să aducă un impact pozitiv în viața lor)

Ce anume îi blochează din a o descărca și folosi?

Am căutat în literatura științifică și am dat peste o cercetare interesantă.  Yang (2013) a conceput un model, din alte modele deja existente în psihologie pentru a vedea care sunt factorii care răspund la întrebările de mai sus.

Foarte pe scurt, că nu cred că te interesează neaparat, modelele pe care se bazează sunt Teoria Comportamentului Planificat, Teoria Acceptabilității Tehnologiei și Teoria Recompenselor și Utilității în comunicare. (Dacă dorești să afli mai multe despre ele, scrie-mi un mail și-ți trimit cercetarea să o poți citi singur)

Așadar, factorii care îi fac pe oameni să își dorească aplicația și să o și folosească, sunt următorii:

  • atitudinea – dacă o văd ca fiind ceva dezirabil
  • controlul comportamental – dacă percep că pot ajunge la aplicație, își permit aplicația (o pot cumpăra și au pe ce să o folosească)
  • utilitatea percepută – dacă văd că le oferă mai ales informații personalizate, exclusive, oferite la timp, care le cresc eficiența și le permit să se conecteze oriunde la alți oameni.
  • ușurința utilizării – cu cât e mai ușor de învățat să folosești aplicația, iar apoi să fie ușor și să o folosești, cu atât cresc șansele să fie mai bine văzută
  • plăcere de a o folosi – se recomandă ca aplicația să aibă un design care să fie și util, dar și să acopere aspecte hedonistice (să placă)

Un factor care bloca utilizarea aplicației – promovarea ei ca un factor de exprimare a orgoliului. Oamenii se pare că erau reticienți față de idee (mai ales la aplicațiile de modă, statut, expresivitate).

Totodată, cei mai frecvenți utilizatori de aplicații erau bărbații cu statut socio-economic ridicat (cu ceva bănuți, ca să-și permită smartphone-uri și cumpărarea aplicațiilor :)) cu vârste cuprinse între 18-35 de ani.

Așadar, dacă dorești să dezvolți o aplicație de telefon care să fie dorită de oameni și folosită de aceștia, atunci ține seama de acești factori.

Articolul științific pe care m-am bazat în acest post este următorul:

Yang, H. C. (2013). BON APPÉTIT FOR APPS: YOUNG AMERICAN CONSUMERS’ACCEPTANCE OF MOBILE APPLICATIONS. Journal of Computer Information Systems, 53(3).
Baftă!
Cristi Pavel
                                                                                                                                                                                                 Sursa foto

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *